torstai 10. toukokuuta 2012

Tekstiilit

Olen vihdoin pääsemässä itselleni omimmalle alueelle eli sisustamiseen. Olen yllättävän hyvin onnistunut pitämään itseni kurissa, enkä ole ostellut kuppia, purnukkaa ja sen sellaista veneelle ihan vaan siitä ihanuudesta, että voin sen tehdä. Mieheni on jopa joutunut potkimaan mua perehtymään veneen tekstiileihin.

Aloitimme vaahtomuovista. Otammeko 7cm vai 10cm paksut patjat. Ohuempikin maksoi ~50,-/m². Kankaalle olin asettanut riittävästi vaateita, joten tiesin, että se maksaa myös paljon. Ensimmäisestä kangaskaupasta löysin itseäni miellyttävän materiaalin. Lisäksi myyjä vakuutti minut asiantuntevalla kuvauksella kankaan ominaisuuksista ulkoilmaan. Mies haluaa vaaleat tekstiilit, koska vene on puuverhouksen vuoksi muuten tumma. Itse olen arka ajatukselle vaaleista tekstiilistä. Tiedän Neron hyppivän patjoille kuitenkin.

Jatkoimme seuraavana päivänä toisessa kaupassa. Tässäkin kaupassa myyjä esitteli saman valmistajan kankaat, samoin perustein. Myyjä piirsi kuvat miten kangas kannattaa leikata. Valitsemamme kangas on kermanvärinen. Päädyimme siihen, että laitamme ensin salongin pehmusteet kuntoon. Ennen kesäretkeä pitää laittaa keulapiikki, mutta sillä ei ole vielä kiire. Sinne pitää miettiä patjamateriaalikin kunnolla. Olemme melko ronkeleita nukkumisen kanssa.

Perjantai-illaksi on luvassa tyynyjen ompelua. Lauantaina, veneen saapuessa kotisatamaan, on toivottavasti jo muutama tyyny valmiina.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti